A la sessió d’avui hem fet un recordatori dels
aliments que els gossos podien menjar i els que no. Els nois es van fer memòria
i entre tots vam saber dir els aliments que podríem donar a la Tuna, com ara,
enciam, pastanaga, plàtan, poma, pà... D’altres vam recordar que no podien
menjar perquè no eren bons per ells, com ara, galetes, raïm, xocolata...
La Laura i la Rosa ens van portar unes lletres i els
nois les van relacionar amb el aliment que els hi pertocava.
Desprès d’aquest repàs, vam començar a ensenyar a la
Tuna a buscar objectes. Que millor que començar a buscant menjar! La Rosa ens
va explicar que d’aquesta manera seria més fàcil començar l’ aprenentatge.
Vam fer parelles i vam posar en el seu bol de menjar
diferents aliments que els hi agraden. Desprès amagàvem el bol per el jardí i
al crit de... TUNA BUSCA! La Tuna obedient anava a buscar el seu bol de menjar,
sempre acompanyant-la en tot moment.
Cada vegada, les parelles anaven dificultant
l’amagatall i per a la Tuna era cada vegada més difícil, però sempre acabava
trobant-ho! Sense la seva concentració no hagués sigut possible.
Per acabar la sessió, entre tot el grup vam amagar la
seva pilota dins de la motxilla i aquesta, la vam amagar per el pati. Vam
ensenyar-li tant bé que fins i tot va trobar la pilota!
Aquesta activitat és molt útil per a que la Tuna ens
ajudi a buscar tot allò que no trobem. Qui no s’ha descuidat on ha deixat les
seves claus i s’ha tornat boig buscant?