Al principi de l’ensinistrament de la Tuna, la
Laura ens va explicar que, en un futur, la gossa podria convertir-se en un gos
d’ajuda per a persones amb necessitats especials. Així, les habilitats que li ensenyem
tenen un sentit, i una funció concreta.
Fa unes sessions, li vam ensenyar a “xocar”
els cinc. Però, per a què ens serveix això? Bé, el nostre objectiu és que la
Tuna aconsegueixi apagar i encendre les llums. Sembla una cosa molt bàsica,
però per a persones amb mobilitat reduïda pot ser una ajuda molt necessària.
Però no podem ensenyar-li a fer servir els
interruptors d’un dia per l’altre! Així que hem començat a treballar dur!
Després d’haver fet que la Tuna xoqués els cinc, ara venia una part més complicada...
Aconseguir que premi botons!!
Per parelles, hem agafat botons de diferents
colors que emetien varis sons. La nostra tasca era muntar una seqüència de
colors i sons, recordar-la (així treballem també la nostra memòria!) i el més
important, aconseguir que la Tuna la fes sense equivocar-se!!
Cada cop que la Tuna prem el botó correcte, li
donem un premi per felicitar-la. Al principi ha estat una mica difícil, però al
final de la sessió ja ho feia molt bé!! Així, reforcem que la Tuna premi els
botons correctament.
El següent pas serà col·locar els botons que
la Tuna ja reconeix en espais diferents, per intentar arribar fins
l’interruptor de la llum, i que aprengui a encendre-la i a apagar-la.
Però per a això queda molta feina encara, ja
anirem explicant com ho aconseguim!!!